Onze Methodologie

Hoe gaan we te werk?

De klant staat centraal

Intake

In een eerste kennismakend gesprek brengt Promatis door middel van een bevraging van alle diensten, actoren en middelen jullie organisatie in kaart. Aansluitend lichten wij onze werking/visie toe en leggen we definitief de wederzijdse verwachtingen vast van het traject.

Analyse

Tijdens deze fase analyseert Promatis samen met de klant in detail de huidige opleidingsprocessen. Er wordt uitvoerig gekeken op welke manier er momenteel gewerkt wordt en de bottlenecks op vlak van processen, acties en middelen worden uitgebreid in kaart gebracht. Het finale werkinstrument is een swimlane diagram per procestype.

Rapportage

Promatis maakt een gedetailleerd rapport op dat bestaat uit een omstandig verslag van de opgedane bevindingen, een digitale procesflow in Visio, aansluitend advies en een projectplan

Feedbackgesprek

In een feedbackgesprek licht Promatis uitgebreid zijn bevindingen van het adviesrapport toe. Aan de hand van het projectplan geeft Promatis de klant zicht op de mogelijke acties op korte en lange termijn.

Implementatie

Na de goedkeuring betreffende het projectplan, start Promatis met de implementatie van de nodige processen en tools. Dit gebeurt op basis van de voorgaande analyse, rapportage en feedbackgesprek.

Opleiding

Wanneer de implementatie is voltooid start een opleidingstraject. Promatis zal tijdens dit opleidingstraject de klant wegwijs maken in alle nieuwe processen en acties, en leert de klant ook werken met de nieuwe tools die eventueel tijdens het traject werden geïnstalleerd. Na dit leertraject kan de klant aan de slag met de nieuwe processen. Daarna blijft Promatis beschikbaar voor advies en ondersteuning.

prom-site-method

De waarden van Promatis

Kwalitatief

Promatis streeft naar een kwalitatieve dienstverlening, doordacht en uitgebouwd en met de juiste begeleiding op maat.

Flexibel

Promatis hanteert een maximale dynamiek en aanpassing tegenover de vraag van haar klanten. De projectverantwoordelijken accentueren dit steeds door een aanpak op maat van de klant.

Innovatief

Promatis streeft op continue wijze naar vernieuwende concepten en manieren van aanpak en initieert daartoe intern en extern gestructureerde denk- en overlegmomenten.

Klantgericht

Onze klant staat volledig centraal in ons behandelen, de Promatis-werkwijze is erop geënt een samenwerking te bewerkstelligen die evolueert van klantrelatie naar partnership.

De missie van Promatis

Uw partner in kwalitatief en innovatief opleiden

Promatis is een onafhankelijke dienstverlener voor professionele opleidingsorganisaties die door middel van innovatie en digitalisering het verschil willen maken in hun branche.

“In een snel veranderende wereld waar levenslang leren de standaard wordt zullen opleidingsorganisaties die inzetten op innovatie, automatisering en digitalisering in processen en content het verschil maken”.

Ontmoet onze klanten

Zij geloven in Promatis

Onderstaande klanten zijn alvast overtuigd van de samenwerking met Promatis.